پدافند غیر عامل

انجمن پدافند غیر عامل

در هر واحد آموزشی یک شورا و یا انجمن برای بررسی و برنامه‌ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان آن مدرسه تشکیل شود تا به موقع و به جا پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید

مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی اگر نتواند وظایف تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهد. و فاقد توجه به وظایف علمی و اجتماعی خود و بی‌علاقگی نسبت به درک نیازهای روحی نوجوان، فقط به آموزش کلیشه‌ای صرف بپردازد. قطعاً به پایگاهی برای کج‌روی و انحراف دانش آموزان تبدیل خواهد شد. از این رو مسئولان آموزشی باید به نوجوان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌ها روبرو شوند.

موسسات آموزشی نقش موثری در بهداشت روانی و فراهم آوردن محیطی سالم در جهت رشد فکری و شکوفایی اندیشه‌ها دارند. برای ایفای چنین نقشی معلمان و مسئولان مدارس باید از سلامت روانی کافی برخوردار باشند. به همین دلیل باید از همکاری و همفکری اولیای کودکان، خود بچه‌ها و مسئولان مدارس به صورت مشترک استفاده شود. در هر واحد آموزشی انجمن پدافند غیر عامل برای بررسی و برنامه‌ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان آن مدرسه تشکیل شود. تا به موقع و به جا پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید.

اولین جلسه انجمن پدافند غیر عامل در حضور مدیر مدرسه و رئیس انجمن اولیا و مربیان امروز برگزار گردید.

مقالات و نشریه‌های مجموعه مدارس سلام

وسواس مطالعه

وسواس مطالعه ، آفتی در کمین دانش آموزان

آیا بارها و بارها یک مطلب را مطالعه می‌کنید؟ آیا همش نگرانید که مطالب مطالعه شده را فراموش کنید؟ آیا وقت مطالعه استرس دارید و نگرانید؟ آیا با وجود بارها مطالعه، مطالب از ذهن‌تان پاک می‌شوند؟ اگر جواب‌تان مثبت است، باید بگوییم شما دچار وسواس مطالعه شده‌اید. اما نگران نباشید، وسواس مطالعه همواره در کمین دانش آموزان است ولی راهکارهایی برای رهایی از آن وجود دارد. وسواس در درس خواندن، باعث می‌شود شما با وجود ساعت‌ها مطالعه‌، به نتیجه‌ي دلخواه‌تان دست پیدا نکنید و همیشه در استرس باشید.
جهت دریافت اطلاعیه ها و اخبار مجموعه مدارس سلام شماره تماس یا ایمیل تان را وارد کنید